Tájékoztató a lakcímbejelentés ügyintézéséhez
2025. február 1. napját követően
A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. tv. (Nytv.) 26. § (1) bekezdés alapján a Magyarország területén élő, e törvény hatálya alá tartozó polgár köteles lakóhelyének címét nyilvántartásba vétel céljából bejelenteni.
2025. február 1-től az Nytv. végrehajtására kiadott 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelet (Korm. rendelet) 29. § (1) bekezdése értelmében:
„A polgárnak a lakcímét, illetve annak változását bármely járási hivatalnál kell bejelentenie. A polgár tartózkodási helyének újabb tartózkodási hely létesítése nélküli megszüntetését bármely járási hivatalnál kell bejelentenie."
Ez azt jelenti, hogy a települési jegyzőnél történő lakcímbejelentés lehetősége megszűnik.
A helyi lakosságot érintő legfőbb törvényi változás, hogy a vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján a lakcímváltozás, lakcím bejelentés ügyekben 2025. február 1. napjától a járási hivatal jár el. A Polgármesteri Hivatalban már nem lesz lehetőség a lakcímbejelentési ügyek intézésére.
Igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni: 3500 forint okmányirodai személyes átvétel esetén vagy 5700 Ft postai úton történő kézbesítéssel.
Az Nytv. 36/A § (2) bekezdése értelmében a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány kiállításáért, pótlásáért igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni, kivéve
a) a 14. életévet be nem töltött polgár részére személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány igénylésekor,
b) a lakcímet is tartalmazó régi típusú személyazonosító igazolvány cseréjekor, amennyiben a polgárt személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal még nem látták el,
c) a tévesen bejegyzett adatok helyesbítése vagy a hatósági igazolvány gyártmányhibája esetén,
d) a 7. § (3) bekezdése szerinti újszülött nyilvántartásba vételekor,
e) ha a hatósági igazolvány kiállítására a központi címregiszterbe bejegyzett címelemek megváltozása miatt költözéssel nem járó lakcímváltozás miatt kerül sor,
f) a Magyarország területének a külföldi letelepedés szándékával történő elhagyásának bejelentése esetén.
A díjfizetés mértékéről az egyes okmányok kiállításával és a postai kézbesítéssel kapcsolatos igazgatási szolgáltatási díjak mértékéről szóló 19/2024. (XII. 31.) MK rendelet rendelkezik az alábbiak szerint:
a. igazgatási szolgáltatási díjat (a továbbiakban: díj) az eljárás megindításakor a Miniszterelnöki Kabinetiroda részére, a Magyar Államkincstárnál vezetett 10032000-00335814-06020020 számla javára kell megfizetni. A megfizetett díj a Miniszterelnöki Kabinetiroda bevétele. (Bankkártyával fizethető)
b. Nem kell a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány belföldön, postai úton könyvelt küldeményként történő kézbesítéséért díjat fizetni
ba) a tévesen bejegyzett adatok helyesbítése vagy a hatósági igazolvány gyártmányhibája esetén,
bb) a központi címregiszterbe bejegyzett címelemek megváltozása miatti költözéssel nem járó lakcímváltozás esetén, vagy
bc) a Magyarország területének a külföldi letelepedés szándékával történő elhagyásának bejelentése esetén.
A polgár a bejelentést bármely járási hivatalnál kezdeményezheti elektronikus úton (magyarország.hu).
Alsózsolca, 2025. február 3.
Marcsikné Orosz Emese
jegyző távollétében:
az önkormányzat szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló
Alsózsolca Város Önkormányzat képviselő-testületének
9/2019. (VII.30.) önkormányzati rendelet
30. § (2) bekezdése alapján:
Orbánné Béres Emese Gabriella
ügyintéző
Videó▼
Elérhetőségek ▼
Helyi Választási Iroda
Mentők: 104
Tűzoltók: 105
Rendőrség: 107
Felsőzsolcai
rendőrkapitányság:
46/383-400
Alsózsolca Város Önkormányzatának
Polgármesteri Hivatal:
46/520-020
KÖFOP-1.2.1-
VEKOP-16-
2017-00800
TOP-5.2.1-15-BO1-2016-00013
TOP-4.3.1-15-BO1-2016-00008
EFOP-3.3.2-16-2016-00219
EFOP-1.5.2-16-2017-00034
TOP-3.2.1-15-BO1-2016-00109
TOP-3.2.1-16-BO1-2018-00135
étlapok:
Népesség:
5678 fő
Lakóépületek:
1875 db
Következő
Képviselő-testületi ülés:
Ideje:
2025. 02. 13. 9:00 óra
Helye:
Alsóózsolcai Polgármesteri
Hivatal tárgyalóterme
Falugazdász
Helye: Miskolc
Csabai Kapu 62.
Ideje:
Hétfő 10:30 - 12:00
Telefon: 30/329-3052
Tóth András
Közvilágítással kapcsolatos hibabejelentési csatornák: - e-mailben a kozvilagitas@elmuemasz.hu címen "ELMŰ-ÉMÁSZ Közvilágítási hibabjelentő" mobil applikáció segítségével https://eloszto.emasz.hu oldalon elérhető online ügyfélszolgálaton Bejelentések/Közvilágítási hibabejelentés menüponton keresztül Telefonon: 06 (80) 42-43-44 /1 menüpontot választva.